24 Ekim 2011 Pazartesi

Madeleines

Madeleines (Mad-leyn) küçük, midye kabuğu şeklinde, geleneksel fransız keklerini yapıp deneyin. Çayın, kahvenin yanına farklı ve çok şık bir alternatifler. Yaptığınız ürün yapısı itibari ile keke benzeyecek, küçüklüğü bakımından kurabiyeyi anımsatacak en önemlisi damaklarda süper bir tat bırakacak.

Bu minik kekleri gören kişinin ilk sorusu şu oluyor : " Bu şekilleri nasıl yaptın ?" Şekillerin orjinalliği tamamen kalıpla ilgili. Kekler Fransızlar için o kadar geleneksel ki merkezi fransa olan Carrefour da tabii ki bu kalıpları ürün yelpazesine eklemiş. Benim madeleines maceram da bir süpermarket gezmesi sırasında başladı zaten :) Olay aynen şu şekilde gelişti: Aaaa midye kabuğu şeklinde kalıp ! Kafamda hemen ampuller yandı tabii kalıbın üstündeki madeleines yazısını da görünce, bir yerlerden duydum ben bunları diye. Hemen aldım ve internette küçük bir araştırma sonucunda David Lebovitz in reçetesini uygulamaya karar verdim.
Malzemeler:
  • Yumurta 3 adet
  • Şeker 130 gr
  • Tuz 1 tutam
  • Un 175 gr
  • Kabatma Tozu 1 çay kaşığı
  • Tereyağ 120 gr
  • Limon 1 adet kabuk rende
Yapılışı:
  • Yumurtaları, şekeri, tuzu 5dk elektrikli mikserle çırpın. Bir miktar kabarmaları gerekiyor.
  • Tereyağını eritin, erittikten sonra limon kabuğu rendesini içine karıştırın. Biraz ılınsın.
  • Unu ve kabartma tozunu bir kapta karıştırın. Eleyerek yumurtalı karışıma ilave edin. Tahta kaşık yardımı ile karıştırın.
  • Eritilip, ılınmış tereyağını azar azar karışıma ilave edip her seferinde karıştırın. ( 3-4 kerede ilave edebilirsiniz.)
  • Hamuru 1 saat buzdolabında dinlendirin.
  • Fırını 210 dereceye ısıtın.
  • Hamuru kalıplara doldurun. Ancak keklerin kabaracaklarını hesaba katıp, kalıbın yarısı dolacak şekilde hamuru kalıbın ortasına doldurun. ( Kalıbın tamamını doldurduğunuzda yüksek tepeleri kekler pişirirsiniz)



*Hamur ve kalıp




*Minik kekler pişiyorlar

  • 8-9 dk pişirin. Benim kalıplarım 9 tanelik olduğu için kaç seferde pişirebildim hatırlamıyorum, çok sorun olmuyor ama bunu da hesaba katarak iki kalıp alabilirsiniz.
  • Kekler piştikten sonra sıra üzerine glazür hazırlamaya geliyor.Bunun içinde 150 gr pudra şekeri ,1 sofra kaşığı limon suyu, 2 sofra kaşığı normal suyu bir kapta karıştırmak yeterli. Kekler elle tutalabilecek kadar soğuduğunda kekleri glazüre batırıp fazasını bıçakla sıyırın ya da glazürü fırçayla her tarafına sürün. Glazür sayesinde hem limon aroması artacak hem de parlak bir görüntüsü olacak.
  • Alternatif olarak üzerine pudra şekeri serperek de servis edebilirsiniz.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder