10 Ekim 2011 Pazartesi

Kurubörülce Salatası

Bu kaydı dün yayınlamaya niyetlenmiştim ancak internet bağlantımdan kaynaklanan sorunlar sebebiyle bugüne kısmet oldu. Dün zaten teknolojik alanda çok sıkıntılar çektim. Telefonumun internet servisini tüm gün boyunca kullanamadım ve şu anda da kullanamıyorum. Üstelik sorun servis sağlayıcısında da değilmiş. Tüm Avrupada tamamen cihazdan kaynaklanan bir problem ! Umarım hemen çözülür, dün mail atacaktım, oopsie:) o kadar alışmışız ki bu teknolojik cihazlara.

Gelelim kurubörülce salatasına, uzun zamandır kurabiye ve kek denemelerim sağolsun sağlıklı beslenmek bir hayal olmuştu. O yüzden ilk yeni kaydımı sağlıklı bir denemeye ayırmaya karar verdim.

Kurubörülce mercimek, fasulye gibi bir baklagil çeşidi. Baklagiller de hem protein hem de lif bakımından oldukça zengin bir yiyecek türü. Zaten bir kaç gündür canım da çekiyor. O zaman gelsin salatamız

Salata için malzemeler:
  • Domates 3 orta boy yeşil, 1 orta boy kırmızı
  • Jalapeno biber turşusu ( marketlerde konserve satılanlar)
  • Kırmızı soğan 1 küçük boy
  • Kuru börülce 500 gr ( haşlanmış ağırlık)
Sos için malzemeler:
  • Maydanoz 2 sofra kaşığı
  • Fesleğen 2 sofra kaşığı
  • Zeytinyağ 60 ml
  • Elma sirkesi 60 ml
  • Sarımsak 1 diş
  • Tuz, karabiber
  • Yeşil Tabasco sos 1-2 damla (isteğe göre)
Yapılışı:
  • Kuru börülceleri 1 gece suda bekletip şişmelerini sağlayın, haşlanmaları daha kolay olacaktır. Ben ertesi gün, işlemi daha da hızlandırmak için düdüklü tencere bile kullandım. Sabırsızlık işte. Nasıl isterseniz öyle haşlayın ve suyunu süzün.
  • Domateslerin kabuklarını soymadan küp şeklinde doğrayın.Domateslerin çekirdekli ve sulu kısımlarını kullanmayın, salatayı sulandırmasın.
  • Kırmızı soğanı jülyen doğrayın.
  • Jalapone biber turşularını dilimlenmiş olarak aldıysanız doğruca salataya katın.
  • Salata sosu için maydanoz ve fesleğeni ince ince ( şifonad) kesin. Sarımsağı oldukça küçük doğrayın ya da havanda ezin. Maydanoz, fesleğen, sarımsak, zeytinyağı ve sirkeyi ve tabascoyu karıştırın. Son olarak sosu tuz ve karabiberle tatlandırın.
  • Salata için gerekli bütün malzemeleri büyük bir kasede karıştırın. Sosu da üzerine döküp tekrar karıştırın.
Börülceler protein bakımından oldukça zengin oldukları için bu salata çok doyurucudur.. Ben yeterince protein var deyip ızgarada ısıttığım bir dilim bazlama ekmeği ile servis ettim.Hıım mis !



Ortaya çıkan lezzetten ben çok memnun kaldım deneyen pişman olmaz .Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder