19 Ekim 2011 Çarşamba

Örgü Ekmek

Bu ekmeğe ben örgü ekmek adını taktım. Uygulamaya geçmeden önce size bu ekmekten biraz bahsetmek istiyorum; çünkü bir ben bu ekmeğe örgü ekmek diyor olabilirim :) Aslında bu sevimli ekmeğin başka bir adı var: challah (hallah). Yahudilere özgü, geleneksel bayram ve kutlu günlerinde yedikleri bir çeşit ekmek. Yumurtalı olması, bizim damak tadımızın dışında birazcık tatlı bir ekmek çeşidi olması, şekli bakımından bana farklı gelmişti.Bu ekmeği yapmayı ilk öğrendiğimde şeklinden, yumurtalı aromasından o kadar çok etkilenmiştim ki burada yer almaması haksızlık olurdu. Blogda paylaşmaya karar verdiğimden beri internette araştırdığım kadarıyla geleneksel olarak çok farklı şekillerde alabiliyormuş. 3 lü rgüler, 4 lü örgüler gibi. Ben ilk öğrendiğimdeki gibi 3lü örgü yapmaya karar verdim.


Malzemeler:
· Un 340 gr
· Süt 200 ml (oda sıcaklığında)
· Sıvıyağ 40 ml
· Yumurta sarısı 1 adet
· Yumurta 1 adet
· Şeker 15 gr
· Aktif kuru maya 7 gr
· Tuz 7 gr

Yapılışı:
· Mayayı süt ve şeker ile çözdürün ayrı bir kapta çözdürün, 10dk bekletin.
· Yumurta sarısı, yumurta ve zeytinyağını mayalı karışıma karıştırın.
· Unu büyük bir kaba alın, ortasını havuz yapın. Sıvı karışımı havuza koyup, unu ve sıvı karşımı karıştırın. Yoğrulacak kıvamda hamur elde ettiğinizde hamurunuzu çalışma tezgâhına aktarın ve pürüzsüz ve elastik bir hamur elde edene kadar yoğurun.
· Yaklaşık 15 dakika yoğurduktan sonra hamuru altını yağladığınız büyükçe bir kaba aktarıp, mayalandırmaya bırakın. (Mayalandırma süresi ortamın sıcaklığına göre değişir, ben 2 saate yakın mayalandırdım.)




**İlk mayalanmadan sonra hamurumun büyüklüğü

· İlk mayalanması biten hamurunuzun gazını alıp 6 eşit parçaya bölün. 2 somun elde edilecek şekilde somunlara son şeklini verin. Ve son mayalandırmaya bırakın.






**Üç çubuğu yukarıdan birleştirip örüyoruz.




· Somunların üzerine yumurta sürün.
· 175 derece fırında 35 dakika pişirin.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder