10 Kasım 2011 Perşembe

Fıstık Ezmeli Kurabiye

Kurabiye dediğin unsuz olur mu ? Olabiliyormuş :) Ben de bu kurabiyelerin yapılışını televizyondan izlerken çok şaşırdım ve daha önce hiç fıstık ezmesi de kullanmadığımdan (bizim mutfağımız için çok bildik bir ürün olduğu söylenemez) hemen denemek istedim. Yapılışı oldukça pratik kesinlikle denemenizi tavsiye ediyorum.

Malzemeler:
  • Fıstık ezmesi 250 gram
  • Şeker 150 gram
  • Bitter çikolata 120 gram
  • Tuzsuz fıstık 75 gram
  • Yumurta 1 adet
  • Tuz 1 pinçik
  • Karbonat yarım çay kaşığı
Yapılışı:
  • İlk adım olarak fırını 175 dereceye ısıtın. Sonrasında kurabiye yapımına başlamadan ön hazırlıkları tamamlayın: Fıstıkları soyun ( kavrulmamış olacak) ve eğer damla çikolata kullanmıyorsanız çikolatanızı küp küp doğrayın.
  • Kullanılacak fıstık ezmesi sürülebilir kıvamda olandan olsun ( iki farklı seçeneği var bir de parçacıklı olan mevcut) . Fıstık ezmesini, şekeri, yumurtayı, karbonatı bir kapta tahta kaşık ile karıştırın. Hamur kıvamına gelecek.

  • Çikolata ve fıstıkları kurabiye hamuruna katın, tahta kaşıkla karıştırın.


  • Nemli elle hamurdan çorba kaşığı büyüklüğünden parçalar alın, yuvarlak şekil verip tepsiye dizin.
  • 175 derece fırında 12-14 dakika arası pişirin.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder